نمایش تصویری موهای خشک و آسیب دیده را درمان کنید

آیا موهای خشک و آسیب دیده مشکل هر روزه شما برای آرایش موهایتان است؟

موهایتان را امتحان کنید

اگر داشتن موهای خشک و آسیب دیده مشکل هر روز شماست، درست کردن و آرایش موها ممکن است آسیب بیشتری به موی شما برساند. یک تار موی خود را گرفته و از دو سر بکشید اگر تار مویتان نصف شود نشاندهنده این است که موی شما رطویت کافی ندارد.

از نرم کننده های بهتری استفاده کنید

بر روی اکثر محصولات نوشته می شود که خاصیت نرم کنندگی دارند اما در واقع آنها پوششی بر روی مو کشیده تا نرمتر به نظر آید. بدنبال محصولاتی باشید که د ارای روغنهای طبیعی مانند روغن زیتون، روغن ارقان(argan)، گلیسیرین، سوربیتول و یا شیا باتر(shea butter) باشد و از شامپوها و نرم کننده هایی که دارای روغن معدنی و مواد نفتی است  استفاده  نکنید زیرا مانع  نفوذ رطوبت به داخل مو می شود .

حرارت: دوست یا دشمن موی شماست؟

حرارت همچنان بهترین راه برای داشتن مویی صاف و ابریشم مانند است. با این حال بایستی موهای خود را در برابر آسیب وارده بر مو بر اثر استفاده از سشوار، بابیلیس و اتوی مو محافظت کنید. اگر موهای نازکی دارید از درجه حرارت پایین استفاده کنید برای موهای نسبتاً ضخیم و خیلی ضخیم می توان از درجات حرارت بالاتر استفاده کرد.

مراقب تاثیر شرایط آی و هوا باشید

شرایط آب و هوایی، تمام انواع مو را تحت تاثیر قرار می دهد. هوای سرد و آفتاب سوزان همانند آب شور و کلر به مو آسیب می زند.
وقتی گیسوانتان در معرض شرایط بد آب و هوایی قرار می گیرد حتماً از شامپو و نرم کننده مخصوص موهای خشک استفاده کنید. همچنین در شرایط بد آب و هوا می توانید موهای خود را با کلاه  و یا روسری بپوشانید.

نوک موهای خود را کوتاه کنید

چرا نوک های تیغ تیغی موهای خود را کوتاه نمی کنید؟ یک اصل کلی می گوید: هر شش تا هشت هفته یکبار نوک موهای خود را کوتان کنید مخصوصاً اگر از وسایل حالت دهنده حرارتی استفاده می کنید. آرایشگران مو توصیه می کنند که در خانه موهای خود را کوتاه نکنید چراکه قیچی کند می تواند به  سر موها آسیب بزند همچنین صاف کردن پشت مو خیلی آسان نیست.

به موهای خود روغن بزنید

اگر موهای خیلی خشکی دارید روغن جوجوبا  و یا روغن نارگیل را امتحان کنید. چند قطره روغن به موهای نم دار بزنید تا چند دقیقه بمانید و سپس با شامپوی و مرطوب کننده بشویید. برای تاثیر بیشتر از وسایل حالت دهنده استفاده نکنید و بگذارید موهایتان در معرض هوا خشک شود.

موقع خواب موهای خود را آماده کنید

با موهایتان خوب رفتار کنید حتی موقع خواب. قبل از خواب موهای گره خورده را با برس زدن باز کنید. برس زدن همچنین چربی پوست سر را بر روی موها پخش می کند. اگر موهای بلند دارید موها را به نرمی بسته و سر موها را به زیر ببرید. اگر موهایتان کوتاه است بر روبالشی ابریشم بخوابید چرا که اصطکاک کمتری با موها ایجاد می کند.

موهای خود را با مواد شیمیایی نسوزانید

آیا برای آرایش موهای خود از فر، مواد صاف کننده و رنگ موهای دائمی استفاده می کنید؟ مواد شیمیایی رطوبت طبیعی مو را گرفته و تارهای مو را ضعیف می کند. اگر از مواد شیمیایی زیاد استفاده می کنید موهایتان ممکن است خشک و وزدار شود. سعی کنید موهای خود را تا سه درجه روشنتر کنید چرا که موی خیلی روشن نیاز به مواد شیمیایی بیشترو پروسه طولانی تر دارد. بعلاوه گاهی به موی خود استراحت بدهید.

متخصص آرایشگری و زیبایی در آشپزخانه باشید

با عسل و روغن زیتون به اندازه های مساوی ماسک مویی برای خود درست کنید. این ماسک برای خوردن هم خوب است اما این بار آن را به گیسوانتان بزنید تا براق شوند. ماسک را  کاملاً به موهای خود زده و با کلاه پلاستیکی موی خود را به مدت ۳۰ دقیقه  بپوشانید سپس با شامپو و نرم کننده بشویید. این کار را حداقل ماهی یکبار و یا در صورت امکان هفته ای یکبار انجام دهید.

شامپو بزنید و نزنید

ممکن است بخواهید هر روز موهایتان شسته شود اگرچه این کار لزومی ندارد مگر اینکه پوست سرتان چرب شده باشد. سعی کنید کمتر از شامپو استفاده کنید. می توانید یک روز شامپو بزنید و روز بعد شامپو نزنید و فقط از نرم کننده استفاده کنید. شامپو را فقط به پوست سرتان مالش دهید  و بگذارید کف آن بر روی موهایتان بریزد و نرم کننده را به نوک موها زده وبه پوست سر نزنید.

رژیم غذایی برای  مو

موی شما نیازمند چربی های مفید است. پس مقادیر زیادی آووکادو، ماهی سالمون و روغن زیتون بخورید. این غذاها دارای اسیدهای چرب ضروری مناسب برای پوست سر خشک است .هر کاری می کنید ، رژیم غذایی سخت نگیرید-چراکه بدن خود را از مواد مغذی اساسی برای رشد موی سالم، محروم می کنید.

همچنین بخوانید :  ۵ مزیت حیرت‌آور رنگ موهای گیاهی

منبع: گروه مترجمان آریا سلامت

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *